X

Blog

Sharing Ideas, Inspiring Changes

 

 
 
Το Πρόγραμμα Σπουδών «Ελληνικός Πολιτισμός» (όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του ΕΑΠ) φέρνει τους φοιτητές σε επαφή με τα βασικά χαρακτηριστικά του ελληνικού πολιτισμού και μελετά τις διάφορες πτυχές του ελληνικού πολιτισμού στο ελληνικό ακαδημαϊκό περιβάλλον. Το πρόγραμμα εστιάζει στην ελληνική ιστορία και στις τέχνες (εικαστικές τέχνες, πολεοδομία, θέατρο χορός, μουσική, κινηματογράφος). Οι θεματικές ενότητες που απαρτίζουν το πρόγραμμα βοηθούν τους φοιτητές να λάβουν μια θεωρητική γνώση γύρω από τις έννοιες του πολιτισμού και της κουλτούρας. Το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία κριτικής αντίληψης γύρω από ζητήματα που αφορούν τις περιόδους της ελληνικής ιστορίας (αρχαίας, μεσαιωνικής και νεότερης). 
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται ως εξής:
 
• ΕΛΠ10 Εισαγωγή στον Ελληνικό Πολιτισμό 
 
Η συγκεκριμένη ενότητα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην έννοια του πολιτισμού. Παρουσιάζει τον τρόπο που έχει συντελεστεί η πολιτισμική αλλαγή, ενώ παράλληλα μελετά τη συμβολή της αρχαιολογίας και της γλώσσας στην προβολή της πολιτισμικής κληρονομιάς. 
 
• ΕΛΠ11 Ελληνική Ιστορία 
 
Ο φοιτητής μέσα από τη συγκεκριμένη ενότητα μελετά τη φύση του αρχαίου ελληνικού και ελληνιστικού κόσμου. Επίσης, παρακολουθεί τις εξελίξεις στην ελλαδική περιοχή από τον 15ο μέχρι και τον 18ο αιώνα, ενώ αντιλαμβάνεται τον τρόπο συγκρότησης του ελληνικού κράτους κατά τον 19ο και 20ο αιώνα.
 
• ΕΛΠ12 Τέχνες Ι: Ελληνικές Εικαστικές Τέχνες, Επισκόπηση Ελληνικής Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας 
 
Οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με τις εικαστικές τέχνες κατά τη διάρκεια των αιώνων. Επίσης, αντιλαμβάνονται την εξέλιξη των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα.
 
 
• ΕΛΠ20 Δημόσιος και ιδιωτικός Βίος στην Ελλάδα Ι: Από την Αρχαιότητα ως και τα Μεταβυζαντινά χρόνια 
 
Η συγκεκριμένη ενότητα εστιάζει στην ιδιωτική και δημόσια ζωή των αρχαίων Ελλήνων και των Βυζαντινών. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στη δομή της πόλης-κράτους, αλλά και στο βίο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. 
 
• ΕΛΠ21 Γράμματα Ι: Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Φιλολογία 
 
Ο φοιτητής μέσα από τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα κατανοεί την ελληνική γραμματεία ως βασικό κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού. Επίσης, κατανοεί τα εργαλεία της φιλολογικής έρευνας. Παράλληλα, έρχεται σε επαφή με την αρχαία ελληνική, ελληνιστική, αυτοκρατορική, βυζαντινή γραμματεία. 
 
• ΕΛΠ30 Γράμματα ΙΙ: Νεοελληνική Φιλολογία (19ος και 20ος αιώνας) 
 
Η συγκεκριμένη θεματική ενότητα εστιάζει στις αναζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν στη νεοελληνική λογοτεχνία από τον 19ο μέχρι και τον 20ο αιώνα.
 
• ΕΛΠ22 Ελληνική φιλοσοφία και Επιστήμη: Από την Αρχαιότητα ως τον 20ο αιώνα 
 
Σκοπός της συγκεκριμένης θεματικής είναι να αναδείξει τις βασικές πλευρές των λογίων και στοχαστών της αρχαιότητας, του Βυζαντίου, αλλά και του σύγχρονου ελληνισμού. Ασχολείται με τη διαδικασία διαμόρφωσης των σχολών και των ρευμάτων, ενώ προβάλλει και το έργο των Ελλήνων της διασποράς. 
 
• ΕΛΠ31 Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο 
 
Ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με το αρχαίο ελληνικό θέατρο. Ειδικότερα εστιάζει στον τρόπο που συγκροτήθηκε, στο ποίοι βοήθησαν στη διαμόρφωσή του και στο πώς εξελίχθηκαν τα δραματικά είδη. 
 
• ΕΠΟ20 Η Ιστορία των Τεχνών στην Ευρώπη
 
Οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με την τέχνη (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, μουσική) έτσι όπως αυτή αναπτύσσεται μέσα από τα έργα σημαντικών καλλιτεχνών του 15ου έως και του 20ου αιώνα. 
 
• ΕΠΟ21: Ιστορία της Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας
 
Η συγκεκριμένη θεματική ενότητα βοηθά τους φοιτητές να εξοικειωθούν με τα λογοτεχνικά ρεύματα που εμφανίζονται στην Ευρώπη από τον 6ο έως και τον 20ο αιώνα.
 
• ΕΠΟ22 Φιλοσοφία στην Ευρώπη 
 
Σκοπός της συγκεκριμένης θεματικής είναι να αναδείξει τις φιλοσοφικές ιδέες που δημιουργήθηκαν στη Δύση, ενώ ταυτόχρονα εστιάζει στη γνωσιολογία, στην ηθική και στην πολιτική φιλοσοφία.  
 
• ΕΛΠ40 Τέχνες ΙΙ: Επισκόπηση Ελληνικής Μουσικής και χορού 
 
Η συγκεκριμένη ενότητα εστιάζει στον ρόλο της μουσική την αρχαιοελληνική περίοδο. Επίσης, συνδέει τη μουσική με τον καθημερινό βίο των αρχαίων Ελλήνων. Ταυτόχρονα, προχωρά και εξετάζει τη μουσική του Βυζαντίου και τα είδη του δημοτικού τραγουδιού.
 
• ΕΛΠ41 Δημόσιος και ιδιωτικός Βίος στην Ελλάδα ΙΙ: Οι νεότεροι χρόνοι 
 
Οι φοιτητές μέσω της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας έρχονται σε επαφή με τη λαογραφία και την εθνογραφία στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Ειδικότερα, μεγάλη έμφαση δίνεται στην ελληνική λαογραφία, στο πώς δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε. 
 
• ΕΛΠ42 Αρχαιολογία στον Ελληνικό χώρο 
 
Μέσω της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας παρουσιάζεται η θεματολογία που συνδέεται με την επιστήμη της αρχαιολογίας. Επίσης, προβάλλονται οι αναζητήσεις της αρχαιολογίας στον κοινωνικό χώρο, ενώ αναδεικνύονται σε μεγάλο βαθμό η μουσειακή διάσταση των αρχαιοτήτων. 
 
• ΕΛΠ43 Ελληνισμός της Διασποράς 
 
Οι φοιτητές στη συγκεκριμένη ενότητα έρχονται σε επαφή με την ελληνική διασπορά έτσι όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από το 1600 π. Χ. μέχρι σήμερα. Ακόμη, γίνεται αναφορά στην πολιτική που άσκησε η Ελλάδα σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
 
• ΕΛΠ44 Νεοελληνικό Θέατρο (1600-1940) Κινηματογράφος 
 
Η συγκεκριμένη ενότητα σχετίζεται με το νεοελληνικό θέατρο (1600-1940) και τον ελληνικό κινηματογράφο. Στο πρώτο γίνεται εκτενής αναφορά στα ευρωπαϊκά κινήματα που επέδρασαν σημαντικά στο κρητικό και επτανησιακό θέατρο. Σχετικά με τον κινηματογράφο προβάλλονται τα κύρια χαρακτηριστικά της κάθε περιόδου.
 
• ΕΛΠ45  Νεοελληνική Φιλολογία, από τις απαρχές ως το 18ο αιώνα 
 
Μέσω της συγκεκριμένης ενότητας οι φοιτητές κατανοούν τα βασικά στοιχεία της νεοελληνικής φιλολογίας από τις απαρχές μέχρι και τον 18ο αιώνα. Η περίοδος αυτή θεωρείται ενδιαφέρουσα γιατί αναδεικνύει τους ιδεολογικούς και αισθητικούς προσανατολισμούς της υπόδουλης Ελλάδας.
 
Αφού ολοκληρωθεί το πρόγραμμα, οι φοιτητές θα μπορούν:
α. Να αναλύουν κριτικά το ελληνικό πολιτιστικό γίγνεσθαι
β. Να μεταφέρουν τις δεξιότητες που έχουν αποκτήσει σχετικά με τη χρήση των τεχνολογιών επικοινωνίας
 

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ CV ΣΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

 

 

 

Όλοι μας αργά ή γρήγορα, σε κάποια φάση της ζωής μας κληθήκαμε να συντάξουμε για πρώτη φορά το βιογραφικό μας σημείωμα ή ευρέως γνωστό και ως CV (Curriculum Vitae) που σημαίνει «περίληψη ζωής». Φυσικά το βιογραφικό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και αποτελεί βασικό βήμα για την ανεύρεση εργασίας. Θα έλεγε κανείς ότι ίσως λειτουργεί και ως κινητήρια δύναμη, ικανή να πείσει τον πιθανό μελλοντικό σου εργοδότη να σε καλέσει για συνέντευξη. Τι πρέπει να περιλαμβάνει το βιογραφικό σημείωμα;

 

·         Γνώσεις, εκπαίδευση και εμπειρία

 

Το βιογραφικό είναι στην ουσία μια περίληψη της επαγγελματικής μας ζωής και για αυτό οφείλουμε να δώσουμε μεγάλη προσοχή στη μορφή και στο περιεχόμενό του. Στο CV ο αιτούμενος της θέσης εργασίας πρέπει να παρουσιάσει συνοπτικά και ιεραρχημένα, μεταξύ άλλων, το επίπεδο γνώσεων και εκπαίδευσης, τις δεξιότητες και οργανωτικές του ικανότητές, και φυσικά την εργασιακή εμπειρία του, αν και εφόσον έχει.

 

·         Αληθινά στοιχεία

 

Δεν πρέπει να προβαίνει σε υπερανάλυση και καλό είναι να μην προσπαθεί να εντυπωσιάσει τον αποδέκτη του χρησιμοποιώντας ψευδή και αναληθή στοιχεία, καθώς έτσι και ο ίδιος κινδυνεύει να εκτεθεί σε περίπτωση που ο εργοδότης ζητήσει αποδεικτικά για αυτά.

 

Εξάλλου, το βιογραφικό προδιαθέτει τον εργοδότη για το προφίλ του υποψηφίου, για τα επιπλέον στοιχεία που ο πρώτος θα θέλει να αντλήσει από τον τελευταίο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης και κατ’ επέκταση ως προς την καταλληλότητα του υποψηφίου για την εκάστοτε ανοιχτή θέση εργασίας.

 

·         Μορφή βιογραφικού

 

Τώρα, ως προς τον τρόπο σύνταξης του βιογραφικού, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ή καλύτερα δεν υφίσταται ένας και μοναδικός τρόπος. Σε γενικές γραμμές όμως όλα τα βιογραφικά κινούνται λίγο πολύ μέσα στο ίδιο πλαίσιο. Η βασική μορφή ενός βιογραφικού αποτελείται από:

 

 

·         Παρουσίαση προσωπικών στοιχείων (όνομα, επίθετο, οικογενειακή κατάσταση)

·         Στοιχεία επικοινωνίας ( τηλέφωνο, email, διεύθυνση)

·         Επίπεδο εκπαίδευσης και γνώσεων (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό)

·         Κατοχή ξενόγλωσσων πτυχίων και βεβαιώσεις παρακολούθησης σεμιναρίων (αγγλικά, γαλλικά, γνώσεις Υ/Η, κ.ο.κ.)

·         Επαγγελματική εμπειρία και δεξιότητες (οργάνωση, συνέπεια, υπευθυνότητα, τύπος χαρακτήρα, κ.ο.κ.) και

·         Επαγγελματικοί μελλοντικοί στόχοι χωρίς ενδείξεις αλαζονείας (πού αποσκοπεί επαγγελματικά στο μέλλον και ποιες οι φιλοδοξίες) 

 

 Βέβαια, ο καθένας ακολουθεί εκείνο το μοτίβο που τον εξυπηρετεί και παραθέτει μόνο εκείνες τις πληροφορίες που αυτός θεωρεί σημαντικές. Είναι σημαντικό ο αιτούμενος εργασίας, να μην ξεχνάει να ενημερώνει κάθε φορά το βιογραφικό του με νέα δεδομένα και την καινούρια εργασιακή εμπειρία που έχει αποκτήσει στο ενδιάμεσο.  Επίσης, ανάλογα με τη θέση εργασίας καλό θα ήταν να διαμορφώνει κάθε φορά το ύφος και τις πληροφορίες, τονίζοντας εκείνα κυρίως τα στοιχεία που σχετίζονται περισσότερο με τη συγκεκριμένη θέση εργασίας.

 

·         Πρότυπο βιογραφικό (Europass)

Για εκείνους που δεν έχουν αποκτήσει ακόμα την πείρα και δε γνωρίζουν την μορφή που πρέπει να έχει ένα CV, μπορούν να συμβουλευτούν και το Διαδίκτυο όπου κυκλοφορούν πολλά πρότυπα βιογραφικών ή ακόμα και έτοιμες φόρμες συμπλήρωσης. Ωστόσο, το επικρατέστερο όλων είναι το Europass που αποτελεί υπόδειγμα Ευρωπαϊκού βιογραφικού σημειώματος. Πρόκειται για ένα έγγραφο που σχεδιάστηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης και έχει κοινή μορφή για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες. Είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο και βοηθητικό εργαλείο, κυρίως για όσους δεν έχουν μακρόχρονη εμπειρία στον επαγγελματικό στίβο ή και καθόλου προϋπηρεσία στην αγορά εργασίας.

 

Τέλος, το βιογραφικό θα πρέπει, εκτός της ελληνικής, να είναι μεταφρασμένο και στις ξένες γλώσσες που γνωρίζει ο κάτοχός του, δεδομένου ότι πολλές εταιρείες και εκπαιδευτικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, στελεχώνονται από μη ελληνόφωνο προσωπικό.

 

Συνοψίζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία θετικών εντυπώσεων από το βιογραφικό μας σημείωμα, παίζει καθοριστικό ρόλο στη διεκδίκηση της επιθυμητής θέσης εργασίας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο δώστε ιδιαίτερη σημασία στη σύνταξη ενός καλού και όχι βιαστικά προχειρογραμμένου CV, καθώς αυτό αποτελεί το σημαντικότερο όπλο σας για την απόκτηση μιας μελλοντικής αξιόλογης θέσης εργασίας!

Η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: φαινόμενο της σύγχρονης εποχής

Πριν λίγα χρόνια αν άκουγε κανείς ότι θα σπούδαζε εξ’ αποστάσεως και θα χρησιμοποιούσε τη σύγχρονη τεχνολογία και το διαδίκτυο γι’ αυτό τον σκοπό θα χαμογελούσε. Με την εξέλιξη του διαδικτύου δόθηκε η δυνατότητα σε πολλούς ανθρώπους να επωφεληθούν. Υπάρχουν πολλές κοινωνικές ομάδες και διάφορες κατηγορίες ανθρώπων που θα ήθελαν για τους δικούς τους λόγους να επιλέξουν την λεγόμενη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Τι είναι όμως, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και γιατί προτιμάται; Ποιοι την επιλέγουν; Και γιατί; Σημαντικοί παράγοντες που οδηγούν στην επιλογή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση είναι η ηλικία, τα προβλήματα υγείας, η απόσταση, η οικονομική κρίση, η επιθυμία για συνέχιση των σπουδών.